Het Moderne Crash Dieet met
Tips & Caloriearme Recepten

Woensdag, 23 Mei 2018


Snel afvallen met lekkere én gezonde recepten

Tegenwoordig heeft meer dan de helft van de Nederlanders overgewicht. Veel mensen willen daarom afvallen en de meeste mensen willen het liefst ook zo snel mogelijk afvallen en dat snappen wij helemaal! Nog steeds is een crash dieet een populaire manier om af te vallen, het is zo populair omdat je snel gewicht verliest. Hier zitten natuurlijk ook nadelen aan want waarom zou anders niet iedereen een crash dieet volgen?

Lees hier de reacties en ervaringen van ons crash dieet

Wat is een crash dieet?

afvallen met het koolhydraatarmdieet

Een crash dieet is een dieet waarbij zeer weinig calorieën gegeten worden, je lichaam moet zijn vetreserves dus wel aanspreken anders overleef je het simpelweg niet. Een crashdieet kan daarom ook erg ongezond zijn, maar omdat er toch vraag is van mensen die snel willen afvallen en willen weten hoe een crashdieet nou precies werkt hebben wij een moderne en nieuwe versie van het crash dieet ontwikkeld. Een ‘modern’ crash dieet waarbij je niet de hele dag honger hoeft te lijden, of iedere dag hetzelfde smaakloze eten moet eten. Diëten hoeft helemaal niet saai te zijn, je kunt hartstikke lekker en gevarieerd blijven eten. Daarnaast wil iedereen graag lekker eten en veel mensen denken helaas nog dat diëten en lekker eten niet samen gaan. Wij gaan je met dit veelzijdige receptenboek, speciaal ontwikkelt voor mensen snel willen afvallen, het tegendeel laten zien.

De recepten uit ons boek zijn met natuurlijke en verse ingrediënten

De recepten die je terug vindt in ons crash dieet boek zijn recepten met natuurlijke ingrediënten. Geen E-nummers, geraffineerde suikers, slechte vetten, bewerkte producten en geen toegevoegde geur-, kleur- en smaakstoffen, maar puur eten zoals het bedoeld is. Er worden geen vreemde ongebruikelijke ingrediënten gebruikt, maar gewoon producten die jij bij de supermarkt kunt halen.

In het kort: Een crash dieet is een dieet waarbij je dagelijks erg weining calorieën eet. Hierdoor kun je in één week meerdere kilo's afvallen en dat is de rede dat het dieet zo populair is..

Waarom werkt een crash dieet?

Een groot voordeel van het moderne crash dieet is dat het werkt. Je zult daadwerkelijk in een korte periode snel gewicht verliezen. Wat natuurlijk erg handig is als je in een korte periode weer in een bepaald jurkje of broek wilt passen. Toch hoor je vaak slechte verhalen over het crash dieet. Zo zou je meteen weer aankomen als je stopt met het dieet, is het gevaarlijk voor je lichaam en zeer ongezond. Het is natuurlijk niet gezond om jezelf voor een langere periode uit te hongeren, maar een crash dieet volg je daarom ook maar voor een korte periode.

Een crash dieet is geen levensstijl het is een tijdelijk dieet waardoor je snel gewicht zult verliezen. Wanneer je een crash dieet voor langere tijd wilt volgen krijgt je te weining voedingsstoffen binnen waardoor je tekorten kunt krijgen en kan je lichaam spieren gaan afbreken in plaats van vet. Je wilt natuurlijk vetweefsel verliezen en geen spierweefsel.

Een crash dieet is een heel specifieke en gerichte vorm van afvallen, die voor veel mensen goed kan werken. Je hebt er wel doorzettingsvermogen voor nodig, maar wanneer je hier over beschikt kun je in een korte periode je streefgewicht bereiken. Om het je makkelijker te maken hebben wij een aantal voorbeeld schema's gemaakt, zodat je precies ziet waar je iedere dag aan toe bent.

Kom je meteen weer aan na het stoppen van een crash dieet? Wanneer je na je crash dieet direct weer je oude eetgewoontes op gaat pakken, zul je waarschijnlijk snel weer aankomen. Ons moderne crash dieet stopt daarom niet abrupt, maar bouwt het aantal calorieën langzaam weer op. Wanneer je lichaam geleidelijk went is de kans op terugvallen erg klein. Toch zul je wel bewust met voeding om moeten blijven gaan als je je gewicht wilt behouden, maar dat geldt voor iedereen. Je kunt niet onbeperkt blijven eten zonder aan te komen.

Houdt er rekening mee dat je na het volgen van een dieet altijd wel wat aankomt in gewicht, maar dit hoeft geen vet te zijn!

Het is heel normaal om wat aan te komen als je weer anders gaat eten nadat je een dieet hebt gevolgd. Gelukkig hoeft dit helemaal niet te betekenen dat je vet bent aangekomen. Dit is hetzelfde als wanneer je begint met een dieet en de eerste dagen een stuk sneller afvalt als daarna. Maar hoe komt dit dan?

Eigenlijk is het vrij simpel: je begint met een dieet, hierdoor krijg je minder suiker, koolhydraten en calorieën binnen als daarvoor. Hierdoor moet je lichaam reserves gaan aanspreken. Suiker en koolhydraten zijn de brandstof = energie voor ons lichaam. Dit wordt in de vorm van glycogeen en glucose opgeslagen in ons lichaam. Er bevindt zich ongeveer 400 tot 500 gram 'suiker' in je lichaam, 1 gram suiker kan wel tot 4 gram vocht vasthouden.

Vandaar dat je door het eten van (veel) suikers en koolhydraten de volgende dag wat minder strak bent, je houdt dan vocht vast, het is dus geen vet. Wanneer je minder suiker eet, maakt je lichaam dus eerst die reserves op. Wanneer je weer meer suikers en koolhydraten eet, vult je lichaam deze reservers weer aan en kun je al gauw 2 tot 3 kilo meer wegen door de opgeslagen suikers en het extra vocht wat daarbij hoort.

Waarom val je zo snel af met een crash dieet?

Met een normaal eetpatroon krijgt een persoon 1800 tot 2800 calorieën per dag binnen, wanneer je een crash dieet volgt eet je dagelijks minder dan 1500 calorieën. Wanneer je wilt afvallen, zul je altijd onder je energie niveau moeten zitten. Stel jij verbrandt dagelijks 2000 calorieën dan moet je minder dan 2000 calorieën binnen krijgen om af te vallen. De meeste crash diëten bevatten zeer weinig calorieën, soms maar 500 per dag. Dit vinden wij echter veel te weining en ongezond. Daarom hebben wij een moderne versie van het crash dieet ontwikkeld, waarbij je meer calorieën en voedingsstoffen binnenkrijgt. Hierdoor ontwikkel je geen tekorten en hoef je je niet onnodig uit te hongeren.

Het koolhydraatarmdieet dieetplan:

koolhydraatarm dieet

Koolhydraatarm recept 14 (bladzijde 13)

koolhydraatarme koekjes

Koolhydraatarm recept 19 (bladzijde 19)

koolhydraatarme salade

Koolhydraatarm recept 34 (bladzijde 23)

omelet

Koolhydraatarm recept 41 (bladzijde 32)

avocado koolhydraatarm

Koolhydraatarm recept 67 (bladzijde 41)

gezonde salade

Koolhydraatarm recept 88 (bladzijde 49)

carpaccio

Koolhydraatarmrecept 101 (bladzijde 56)

biefstuk koolhydraatarm

Koolhydraatarmrecept 112 (bladzijde 62)

koolhydraatarme muffin

Koolhydraatarmrecept 118 (bladzijde 68)

koolhydraatarm brood